Euro Bölgesi'nde sanayi üretimi yüzde 0,2 yükseldi

Euro Bölgesi’nde sanayi üretimi martta bir önceki aya göre yüzde 0,2 artarken yıllık bazda yüzde 2,1 geriledi.

Haber Merkezi |

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), Avrupa Birliği (AB) ve Euro Bölgesi’nin mart ayına ilişkin mevsimsellikten arındırılmış sanayi üretimi verilerini açıkladı. Buna göre, Euro Bölgesi’nde sanayi üretimi martta bir önceki aya göre yüzde 0,2 artarken geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,1 düşüş gösterdi.

Piyasa beklentileri, Euro Bölgesi’nde mart ayında sanayi üretiminin aylık bazda yüzde 0,3 artacağı, yıllık bazda yüzde 1,7 düşeceği yönündeydi.

AB’de de sanayi üretimi martta aylık bazda yüzde 0,8 yükselirken yıllık bazda yüzde 1 azaldı.

Martta, AB ülkeleri arasında aylık bazda sanayi üretiminde en fazla artış yüzde 8,4 ile Danimarka’da, yüzde 5,8 ile Bulgaristan’da ve yüzde 5,4 ile Polonya’da görüldü.

En fazla düşüş ise yüzde 3 ile Belçika’da, yüzde 2,6 ile Estonya’da ve yüzde 1,9 ile İsveç’te kaydedildi.

Sanayi üretiminde yıllık bazda en fazla artış yüzde 16,8 ile Danimarka’da, yüzde 9,5 ile Letonya’da ve yüzde 8,4 ile Yunanistan’da gerçekleşti.

En fazla düşüş yüzde 19,4 ile İrlanda’da, yüzde 5,7 ile Lüksemburg’da ve yüzde 3,6 ile Malta’da belirlendi.

Trump'ı kızdıran soru! Röportajı yarıda kesti Filipinler'de 7,8 büyüklüğünde deprem: Can kaybı ve yaralılar var Dilan Polat'ın koruması Can Polat cinayeti: 4 kişi tutuklandı Dünyanın refah seviyesi en yüksek 20 ülkesi açıklandı İflastan aldığı şirketle milyarder oldu! TBMM'de dokunulmazlıklar nasıl kaldırılıyor? Süreç nasıl işliyor?